Petrol AdBlue

Petrol AdBlue je neotrovna, bezbojna, sintetički
proizvedena 32,5-postotna otopina vrlo čiste
uree u destilovanoj vodi.

Šta je zapravo AdBlue?

AdBlue je sredstvo koje koriste kamioni s SCR tehnologijom kako bi zadovoljili propise o čistoći izduvnih gasova koje određuju  Euro 4, odnosno Euro 5 standardi. Sastav sredstva Petrol AdBlue definisan je standardom DIN 70070.

 

Od čega je sastavljen Petrol AdBlue?

Petrol AdBlue je neotrovna, bezbojna, sintetički proizvedena 32,5-postotna otopina vrlo čiste uree u destilovanoj vodi.

 

Kako deluje AdBlue?

AdBlue je sredstvo koje omogućuje selektivnu katalitičku redukciju, odnosno sredstvo na kojem se temelji SCR tehnologija:

AdBlue se kontrolisano ubrizgava u vruće izduvne gasove pre njihovog ulaska u SCR katalizator.

U njemu zatim nastaje hemijska reakcija azotnih oksida i amonijaka koji se oslobađa iz sredstva AdBlue.

Konačni rezultat hemijske reakcije jesu gotovo potpuno pretvaranje opasnih azotnih oksida u atmosferski azot i vodenu paru.

Kamioni s SCR katalizatorima zbog boljeg sagorevanja (viši pritisak i temperatura u prostoru za sagorevanje) troše do 5% manje goriva i proizvode znatno manje čađi.

Ta tehnika omogućuje dostizanje graničnih vrednosti koje postavljaju Euro 4 (3,5 g NOx/kWh) i Euro 5 (2,0 g NOx/kWh).

Pomoću te tehnologije ubuduće će se moći postizati još niže granične vrijednosti.

 

Kakve su mogućnosti isporuke, odnosno skladištenja sredstva AdBlue?

Svojim strankama nudimo različita pakovanja sredstva AdBlue:

od 10-litarskog kanistera, koja služi kao rezerva na kamion.

Na temelju bogatog znanja i iskustva pružaćemo vam savete i bićemo uz vas od planiranja pa sve do izvođenja ili vođenja vlastite stanice.

A ono najvažnije, trajno i pouzdano ćemo vam osigurati najkvalitetnije sredstvo AdBlue (prema DIN 70070) po konkurentnim cenama.

 

Gde i kako se koristi AdBlue?

AdBlue se koristi samo u kamionima Euro 4 i Euro 5 koji su opremljeni SCR katalizatorom.

Sipa se u posebnu posudu, odvojenu od dizelskog goriva.

Nikako se ne sme sipati u rezervoar za dizelsko gorivo jer u tom slučaju može izazvati teška oštećenja motora.

Dizelsko gorivo takođe ne sme prodreti u rezervoar sredstva AdBlue.

Kako biste sigurno izbegli bilo kakva oštećenja motora, pobrinuli smo se za to da promer cevi pištolja za punjenje sredstva AdBlue i otvori u rezervoarima za njegovo čuvanje bude samo 19 mm.

Pištolji za punjenje dizelskog goriva bitno su veći i ne mogu se potisnuti u otvor rezervoara za čuvanje sredstva AdBlue.

 

Gde možete nabaviti AdBlue?

Mnoga prevoznička preduzeća osim vlastitog uređaja za sipanja goriva imaju i vlastiti aparat za sipanje sredstva AdBlue kojim sami pune svoje kamione.

AdBlue se ne puni pri svakom dolivanju dizelskog goriva, već zavisno od veličine rezervoara za čuvanje sredstva AdBlue.

Kamioni na putu mogu nabaviti Petrol AdBlue i na sve široj mreži Petrolovih benzinskih stanica po celoj Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Sloveniji.

 

Kako Petrol AdBlue utiče na okolinu?

Pri sagorevanju u dizelskim motorima nastaju azotni oksidi koji spadaju u stakleničke plinove i doprinose stvaranju kiselih kiša.

SCR tehnologija je proizvođačima kamiona omogućila povišenje pritiska i temperature u motorima te time bolje sagorevanje.

Pri boljem sagorijevanju u valjcima s jedne strane nastaje znatno manje čađi, a s druge strane više azotnih oksida koje Petrol AdBlue gotovo potpuno neutralizira.

 

Kakva je potrošnja sredstva Petrol AdBlue?

Potrošnja sredstva Petrol AdBlue u kamionima Euro 4, odnosno Euro 5 s SCR katalizatorima iznosi približno 5% potrošnje dizelskog goriva.

Ako je, na primjer, prosečna potrošnja kamiona približno 30 litara dizelskog goriva na 100 km, potrošnja sredstva Petrol AdBlue iznosi približno 1,5 litre.

Sa rezervoarom od 100 litara za Petrol AdBlue tako možete preći hiljade kilometara.

 

Utiče li potrošnja sredstva Petrol AdBlue na smanjenje potrošnje goriva?

Kamioni s SCR tehnologijom troše približno toliko manje dizelskog goriva koliko iznosi potrošnja sredstva Petrol AdBlue.

Pri tome je bitno naglasiti da je cena sredstva Petrol AdBlue znatno niža od dizelskog goriva.

Osim toga, neke države raznim akcijama podstiču upotrebu kamiona Euro 4 i Euro 5. Nemačka je, na primer, smanjila putarine za 0,03 eura/km.

 

Imate još neko posebno pitanje o sredstvu Petrol AdBlue? Želite li možda da postavite sopstvenu stanicu za punjenje?

Obratite se našim posrednicima na terenu!

Jozef Vince, koordinator

telefon: 011/ 71 522 30